Wednesday, June 4, 2008

'Kami bukan datang bercuti'


TENERO (Switzerland): Penyerang veteran Jerman, Oliver Neuville mungkin kembali ke kampung halamannya di pusat latihan pasukan untuk Euro 2008 di Tenero, tetapi pasukannya sudah melakukan persiapan menghadapi kejohanan. Jerman tiba di Switzerland kelmarin, dan ketua jurulatih Joachim Loew menjalankan latihan ringan buat pemainnya di bandaraya selatan Switzerland itu yang dibayangi gunung Alps.

Miroslav Klose yang mengalami kecederaan buku lali ketika perlawanan persahabatan terakhir menewaskan Serbia 2-1 Sabtu lalu, dan pemain pertahanan Marcell Jansen yang mengalami kecederaan kaki turut berlatih.

Bagi Neuville yang membesar di bandaraya berhampiran di Ascona, skuad Jerman serius dalam usaha mereka untuk memenangi Euro 2008 dan akan memulakan kempen bertemu Poland Ahad ini."Kami tidak berada di sini untuk bercuti, " kata Neuville 35, yang menjaringkan gol kemenangan Jerman ketika menewaskan Serbia 2-1 pada perlawanan persahabatan yang lalu. "Jika kami mempunyai waktu lapang pada sebelah tengahari, saya akan membawa pemain berjalan-jalan di Ascona.

"Saya kenal Tenero, saya menjalani latihan pertama di sini bersama FC Locarno dan keadaan di sini amat sesuai buat kami melakukan persiapan, " katanya.

No comments: